torsdag den 23. juni 2011

Så sagde vi pust uuuud......

I eksamensperioden – og generelt gennem studietiden – er hjernen 90 % af tiden indstillet på Dårlig Samvittighed over alt det, man ikke får læst. Og når eksamenslæsningen er slut (føler mig lidt som ham den gamle bibliotekar i Shawshank Redemption, der bliver løsladt efter 50 år i fængsel – slut?! Nej, nej – I want back in!) er hjernen naturligvis ikke sen til at fylde de sorte huller ud med nye ting, man kan have dårlig samvittighed over. 
Jeg har én gang besøgt min papstoresøster og hendes fine lille søn, som hun fødte for halvanden måned siden. Sidst jeg var hjemme og besøge Den Store Familie (med min far som overhoved) var på samme tid, og det er over to måneder siden jeg så Den Lille Familie (med mor i spidsen). 
Lyder måske ikke af meget en enkelt gang, men før dét, var det fire måneder siden Den Store Familie var blevet aflagt besøg, og hvad Den Lille Familie angår, snakker vi to måneder igen. Nu er det ikke fordi jeg tror, at de hvert sekund af deres liv går og venter på at se mig igen (jo, jeg gør), men jeg savner dem. Sgu!

Men lige nu er klokken kvart i ti om formiddagen, jeg skal ikke være på arbejde før i eftermiddag, jeg sidder med min morgenmad (hrm) i Programmørens gamle efterskole-t-shirt og kigger ud på himlen, som er overskyet på den lette måde og træerne, der bevæger sig (lidt heftigt) i vinden. Præcis som vejret skal se ud på dagen for Skt. Hans aften. 
Derudover har jeg sovet i næsten 10 timer, nede i Døgnposten venter ny kjole og nyt par sko fra Esprit, og i aften er der bål i Uniparken, hvor jeg får lov at være sammen med vennerne både fra juraholdet og fra kollegiegangen – uden at have studierne hængende fire millimeter over hovedet. 
Eneste minus er, at det vand i hanerne, som er varmt, også har besluttet sig for at holde sommerferie.

En gang imellem må man godt nyde det lidt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar