lørdag den 3. december 2011

Næste stop: i rustning på skateboard

Glædelig førsti december. Lad os lægge ud med en ordentlig gang bæ:

Hvis jeg en dag skulle blive mor, vil jeg sikkert fortryde disse ord bittert… 
MEN indtil da kan jeg bare forarge alle andre småbørnsmødre, og venligst henstille til, at de lader tvillingebarnevogne og deslige blive hjemme i forstadsgaragen, hvor de hører til, tak. 
Frem for eksempelvis at parkere dem midt i smal butiksgang, mens de selv begiver sig af sted til kassen, hvor de kan stå og se fromme og tvillingebarnevognsløse ud – eller at trille af sted med dem i snegletempo i nydelig, tæt formation tværs henover gågaden sammen med de seks andre småbørnsmødre med tilsvarende størrelse barnevogne (vi ER enige om, at de er til børn, ikke? Og at børn trods alt er relativt små?), som de partout skulle på café med lige netop den første lørdag i december om eftermiddagen.

Det er 100 % OK at tæske rundt med udvidet badekar på hjul ude i forstæderne, eller for den sags skyld inde i byen på en bare LIDT mindre travl dag (undgå dog stadig helst butikker med små gange), men ærligt talt.
Hvis det er komplet uMUligt at shoppe uden at skulle okse af sted med en gigantflyder med eller uden hylende baby foran sig, så skulle man muligvis have overvejet at gøre det bare en smule før første weekend i Den Danske Kaosmåned.

Jeg nævner i flæng mulige alternativer: send en anden af sted, hvis du er ude af stand til at være væk fra barnet i et par timer (hvad jeg udmærket kan forstå, hvis du er; jeg har selv i en relativt høj alder haft søskende i babyformat), find en barnepige, skaf en af de der fikse sataner, der mest af alt ligner en babyautostol på ét robotben eller – sidst, men ikke mindst – bliv hjemme!

Jeg undskylder ydmygest og skal som plaster på benbruddet huske at nævne, at der ikke er nogen af de pågældende monstrumejende mødre, jeg har fået noget shit fra. Ville også selv være ret flov, hvis jeg var ejer af sådan et skrummel i dét menneskemylder.
(Tør slet ikke tænke på, hvad sådan en motherfucker koster?! (Vognen altså, ikke ungen. Dét tør jeg slet SLET ikke tænke på). Det må være lidt ligesom at investere i større fast ejendom, hvad det også lige så godt kunne være).
Men hey, er dog ret vild med førnævnte autostol på robotben. Ser sjovt nok flest fædre med sådan en gadget. Go figure.

Rent bortset fra transportmidlet, så er jeg også ret vild med babyernes outfit. Flyverdragter er for fede! Har sågar en selv, som jeg bruger lige præcis én gang om året; når jeg cykler til nytårsfest i dertil hørende kjole. Købt af svigermor, of course. Flyverdragten, that is.
Var selv i byen i lang, vind- og vandtæt frakke med hætte samt lange gummistøvler, handsker og tilmed en hat. Man føler sig fandme ret så usårlig, når man bare uden videre kan vade igennem hvad der oppe fra 1,75 meters højde ligner bundløse vandpytter, som om man var 2 år igen.
Så apropos på banegården en ”ung dame” (ja, så var man så gammel) i små sko og fucking SHORTS over bare ben. I december.
Så hold dog op med at være så latterlig, og tag noget tøj på.

Ordentligt påklædning og små befordringsmidler for the win!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar